Barış Çapkın: “Bu şarkı tutar mı?” 
kaygısı ile müzik yapmıyorum


İstikrarlı müzik üretimi ve şarkılarına çektiği başarılı kliplerle adından söz ettiren Barış Çapkın’la müzik yolculuğunu, projelerini ve ‘Olta Dayanışması’nı konuştuğumuz keyifli bir röportaj gerçekleştirdik. İyi okumalar.


Müziğe 7 yaşında klavye ile tanışarak başlamışsınız. Lisede gitar ile müzik yolculuğunuza devam etmiş, üniversite yıllarında ise üyesi olduğunuz Mute isimli rock müzik grubu ile 2007 ve 2008 yıllarında çeşitli yarışmalarda dereceler elde etseniz de ilk albümünüzün kayıtlarını tamamlayamadan grup dağılmış. Siz yolunuza tek başınıza devam etmişsiniz. Şunu sormak istiyorum. Müzik yaşamınız tek başına mı devam edecek yoksa ilerde bir müzik grubunun parçası olmayı düşünür müsünüz?

Barış Çapkın ismi ile devam etmeyi amaçlıyorum. Kenarda köşede biriktirdiğim bestelerimi son 1 yıldır düzenli olarak yayınlamaya başladım. İyi de bir ivme tutturduk. Yeni şarkılarımı dinleyiciler ile paylaşmaya devam edeceğim. Yeterli şarkı sayısına ulaştığımı düşündüğüm andan itibaren de kendi bestelerim ile performans sergileyeceğim bir grup ile sahne almayı hedefliyorum.


Gelişen teknoloji sayesinde müzik dinleyicisine ulaşmak geçmişe oranla daha kolay ve kısa sürede de moda deyimle popüler olunabiliyor. Fakat bu popülerlik kalıcı olmuyor. Sizce kalıcı olmanın yolu nereden geçiyor?

Bence kalıcı olmanın yolu istikrarlı üretim ve kendine has olabilmekten geçiyor. İçinizdeki duyguları istikrarlı bir üretim ve kendinize has bir stil ile dinleyiciye aktarabiliyorsanız kalıcı olabilmeniz mümkün. Tabi sadece iş müzik ile de bitmiyor. Aynı zamanda duruşunuz, karakteriniz ve insan ilişkilerini iyi yönetebilmeniz de büyük etkenlerden diye düşünüyorum…


Bu soruyla bağlantılı olarak sorayım. Sosyal medyayı aktif bir şekilde kullanıyorsunuz. Ülkedeki sosyal medya kullanımına bakışınız nasıl?

Sosyal medya hesaplarımı mümkün olduğunca aktif kullanmaya özen gösteriyorum. Sonuçta sizi takip eden insanlar sizinle ilgili haber almak ve yeni gelişmelerden haberdar olmak istiyorlar. Fakat paylaşımların dozunun ve sıklığının da iyi dengelenmesi gerektiğini düşünüyorum. İnsanları sıkmadan ve sizi takip etme amaçlarını unutmadan sosyal medya kullanımı yapabilmek önemli…


Mühendissiniz aynı zamanda, şarkı yazıyorsunuz, söylüyorsunuz. İzmirlisiniz, kendinize iki teker binicisi diyorsunuz. Kısacası Barış Çapkın kimdir diye sorduğumda cevabınız ne olur?

Hayatın gerçeklerine analitik yaklaşan, iki teker ile rahatlayan ve yazdığı şarkılar ile kendini dışa vuran bir müzik tutkunu…


Müziksiz bir yaşam düşünülemez malum. Hayatın her anında bir melodi var. Müzisyenlik ve Mühendislik ikisini birden yürütmenin artıları ya da eksileri neler?

En büyük artıları; “bu şarkı tutar mı?” kaygısı ile müzik yapmamam ve “müziğimde özgür olabilmem…”

En büyük eksileri; “kafamın içerisinde dışa vurulmayı bekleyen çok fazla fikrin dönüyor olması” ve “bir günün 24 saat olması..”


“Kaybolsam da” şarkınızın klibi için eşiniz ve çocuğunuz ile kamera karşısına geçtiniz. Bu fikir nasıl ortaya çıktı ve ne hissetiniz?

“Kaybolsam da” isimli şarkım benim için milat niteliğinde. Bu milat noktasını da beni her zaman destekleyen ve yanımda olan ailem ile paylaşmak istedim. Onların da dahil olması ile şarkının önemi benim için ikiye katlanmış oldu.

“Başlangıçlar, hayatımızdaki kıymetli insanların enerjisi ile birleşince daha özel hale geliyor.” diye düşünüyorum… Ailemizin ve müziğimin kayda geçmiş en önemli anlarından biri olmasıydı amaç ve öyle de oldu. Üzerinden geçen her yeni gün katlanarak artan hisler ile dönüyor bana…


Hayata geçirmeyi düşündüğünüz projeleriniz neler ?

Yakında “Bulutlar arası yolculuk” isimli 3 şarkıdan oluşan bir mini akustik albümüm yayınlanacak. Bu mini albüm içerisinde “Görsen üzülürsün”, “Ağladım içime” ve “Kaybolsam da” isimli şarkılarımın akustik gitar, piyano, keman ve vokal partisyonlarından oluşan versiyonları yer alacak.

Olta Dayanışma’nın yakın zamanda yayınlanacak olan akustik albümünde, “Peyk” grubunun vokalisti “İrfan Alış” ile birlikte bestelediğimiz “Meydanlar” isimli şarkımızın canlı akustik performans kaydı yayınlanacak.

Yıl sonuna doğru da yeni bir şarkımı, yine klibi ile birlikte yayınlamayı planlıyoruz.


Klasik sorumdur. Elinizde sihirli bir değnek olsaydı ne yapmak isterdiniz?

Kötülük kavramını yok ederdim…


Olta projesinde aktif olarak sizi görüyoruz. Olta ile çalışmalarınız ne boyutta ve neler yapıyorsunuz?

“Olta Dayanışma” son olarak, akustik şarkılardan oluşan 11. toplama albümünü yayınladı. Şu sıralar 12. toplama akustik albüm için çalışmalarımız devam ediyor. Bu albümlere ilave olarak artık tekliler de yayınlıyoruz. Ufak bir kıvılcım ile başlayan dayanışma yolculuğumuz aramıza yeni katılan müzisyen dostlarımız ile birlikte kararlı bir şekilde yoluna devam ediyor…

Pandemi döneminde tohumları atılan ve pandemi koşullarından dolayı çalışamayan müzik emekçilerine destek olma amaçlı başlatılan “Olta Dayanışma” projemiz bir çok kişiye elinden geldiği ölçüde destek oldu ve olmaya devam ediyor. Buna ilave olarak “bağımsız müzisyenleri” de destekleyerek, şarkılarını kaydetme, düzenleme ve tanıtımlarını yapma konusunda da çalışmalarımız devam etmekte…

Olta Dayanışma’ya şarkılarını bağışlayan tüm müzisyen dostlarıma, projenin yoluna devam etmesine, müzik emekçilerine ve bağımsız müzisyenlere destek olunmasına vesile oldukları için “Olta Dayanışma” adına teşekkür ediyorum.

“Olta Dayanışma” projemizde şarkılarının yayınlanmasını isteyen müzisyen dostlarımız “oltadayanisma@gmail.com" mail adresi üzerinden bizler ile irtibata geçebilirler.


Bir label ile (On Air Music Co.) uzun süredir birlikte çalışıyorsunuz. Buna rağmen bağımsız bir müzisyen olduğunuzu biliyoruz ki “Deli Kral” klibinde de sözleşme yakmışlığınız var. Hepsini bir bütünde ele alacak olursak; sözleşmelere mi karşısınız, tek taraflı sözleşmelere mi? ve bir label ile çalışırken bağımsızlığınızı korumanızın kıstasları nelerdir?

Sözleşmelere değil “tek taraflı sözleşmelere” karşıyım!

Sözleşme dediğiniz şey her iki tarafın (müzisyenlerin ve şirketlerin) çıkarlarını koruyan nitelikte olmalı. Bunun aksi durumda “sözleşme”den bahsedemezsiniz… Eğer “kazan-kazan” bir durum var ise ortada sorun yok. Ama “kaybet-kazan” var ise durum değişiyor. Müzisyenlerin en yumuşak karınları müziktir. Çünkü en duygusal düşündükleri noktadır müzik. Hepsinin ortak hayali müziklerini daha büyük kitlelere ulaştırmaktır. Bu durumdan dolayı da sözleşme konuları suistimal edilmeye çok müsaittir. Ne yazık ki bunun örneklerini görüyoruz..

Bence müzisyeni bağımsız kılmaktaki en önemli kıstas, müzisyenin belirli konulardaki kararlarına ya da isteklerine saygı duymaktır. Müzisyen kendisine değer verildiğini ve saygı duyulduğunu hissettiği yerde daha rahat hisseder ve bu da yaratıcılığına olumlu ölçüde yansır diye düşünüyorum.

Röportajımı sonlandırırken Barış Çapkın’ın, daha önce yayımladığı “Görsen Üzülürsün”, “Ağladım İçime” ve “Kaybolsam da” şarkılarının akustik kayıtlarını, “Bulutlar Arası Yolculuk” ismi ile On Air Music Co. markasıyla yayımladığının haberini vereyim. “Bulutlar Arası Yolculuk”’a dijital müzik servislerinden ulaşmak mümkün.



Yorumlar