‘Bahar’la yazarlığa adım attı


Edebiyat dünyasına kendisinden yaşanmışlık da taşıyan ‘Bahar’ adlı öykü kitabıyla adım atan Aliağalı genç yazar Ayşe Ceylin Üzel ile yazma serüvenini ve hedeflerini konuştuk. İyi okumalar.


Yazmaya ne zaman başladın? Seni yazmaya yönlendiren etken ne oldu?


Yazmaya bütün dünyayı etkileyen koronavirüsün ülkemizde de görüldüğü dönemde yani altıncı sınıfın ikinci döneminde başladım. O günlerde beni yazmaya yönlendiren etken ise eğitimci/yazar Alişan Kapaklıkaya’nın kitaplarını okumaya başlamak oldu. Alişan Hocamın kitaplarını özümseyerek okuyor, bazı günler sosyal medyada yaptığı seminerlere katılıyordum. Yaptığı seminerlerde çocuklara çok örnek oluyordu. Kendimce belki de bir gün bende çocuklara örnek olabilirim diye düşündüm ve bu tempolu yolculuğum o şekilde başladı.


Ayşe Ceylin kimleri okur? Örnek aldığı yazar ya da yazarlar var mı?

Tabi ki örnek aldığı yazarlar var. Muzaffer İzgü’nün kitaplarıyla büyüdüm. Tiyatroda oyunculuk yapmayı sevmemin sebebi de o sanırım. Büyüdükçe de yeni yazarlarla tanıştım. Ayşe Kulin olsun, Alişan Kapaklıkaya olsun, Mehmet Ali Çiçekçi ve daha birçoğunun kitapları bana yazarlık konusunda örnek oldu.


Sana dair sormaya devam edeyim. Ayşe Ceylin’i anlatır mısın? Kimdir? Neler yapar? Nelerden hoşlanır?


Çok küçük yaşlardan itibaren hastalıklarla tek başına mücadele etmiş. Hayallerine ulaşmak için çok çabalayan, umutlarını yeniden yeşertmek için uğraşan. Gittiği bu yolda asla pes etmemeyi öğrenen, yaşadıklarından ders çıkarmayı bilen yeri geldiğinde her insan gibi ağlayan, üzülen, sevinen, duygularına hâkim olamayan bir kız.  Hedefleri kendinden büyük olsa da umutları ve hayalleri bitmek tükenmek bilmeyen 15 yaşında bir kız.

Neler yapar nelerden hoşlanır kısmına gelecek olursak; Umutlarımın ve hayallerimin peşinden koşan birisiyim. Genelde yapmayı sevdiğim yani beni mutlu eden aktiviteler tabi ki var. Mesela arkadaşlarımla ve kuzenlerimle vakit geçirmeyi, tiyatro oyunlarında yer almayı, kitap okumayı, yapboz yapmayı, müzik dinlemeyi, resim becerimi konuşturmayı ve yeni yeni yerler keşfetmeyi çok severim. Bu duygular beni cezbeder.


İleride yapmayı düşündüğün meslek ne? Sadece yazmakla mı ilgileneceksin ya da yazarlıkla seçtiğin mesleği bir arada mı yürüteceksin?

Gelecekte yapmayı düşündüğüm meslek oyunculuk. Sadece yazmakla ilgilenmeyeceğim. Aynı zamanda hem oyunculuk yapıp hem de yazarlıkla oyunculuğu bir arada yürüteceğim.


Gelelim kitabına. Kitabın kahramanının adı Bahar. Bahar’la okurlarına ne anlatmak istedin?

Bahar’la okurlarıma hayatımdaki beni bazen zorlayan, bazen yıpratan durumlara karşı bir çözüm yolu aramayı, ne kadar çabalarsan o kadar hayallerine yaklaşmış olabileceğini, asla pes etmemeyi ve okurlarımın hedeflerini belirlemesi için kendi yaşadıklarımı anlatmak istedim.


Bahar’da Ayşe Ceylin’den de bir iz var mı yoksa tamamen farklı bir kişilik mi?

Bahar zaten kendi hayatım olduğu için iz değil de yaşanmışlık var.


Kitabın için imza günü de düzenlemişsin ve senin yazdığın kitap yayın evlerinde okur severleri bekliyor. Bu nasıl bir duygu?

Tarif edilemeyecek kadar güzel bir duygu


Yeni kitabında Bahar karakteri yine karşımıza çıkacak mı?

Bahar karakteri ikinci kitabımda da karşınıza çıkacak.


Moda deyimle sorayım bir Z Kuşağı olarak Ayşe Ceylin akranlarına ne söylemek ister?

Kendi yaşıtlarıma ve benden küçüklerime kelime dağarcıklarının güçlenmesi için çok kitap okumalarını, hayata kahkahalar atmalarını, umutlarının ve hedeflerinin her zaman peşinde koşmalarını, anı yaşamalarını ve en önemlisi gelecek nesillere örnek olabilecek bir insan olmalarını istiyorum.


Büyüklerinden beklentin neler?

Büyüklerim zaten beklentilerimin isteklerimin hepsini karşıladılar. Özellikle de ailemin buralara kadar gelmemde büyük emekleri var.


Son olarak röportajlarımdaki klasik sorumdur sana da sormak isterim elinde sihirli bir değnek olsaydı ne yapmak isterdin?

Elimde sihirli bir değnek olsaydı minik dostlarımızın ihtiyaçlarını karşılardım. Aç ve susuz kalmalarına engel olur onlara zarar gelmemesi için elimden gelen her şeyi yapardım.

Yorumlar